خودرو

پایان یک سردرگمی چندساله/ بالاخره تکلیف گارانتی موبایل مشخص شد!


پس از سال‌ها کشمکش میان دو اتحادیه فعال در حوزه تلفن همراه و بلاتکلیفی در مرجع رسیدگی به رجیستری و گارانتی موبایل، اتاق اصناف تهران بالاخره با صدور یک تصمیم رسمی به این مناقشه پایان داد.

 طبق ابلاغیه جدید، مسئولیت خدمات پس از فروش، گارانتی و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به‌طور کامل به اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر سپرده شد.

این تصمیم نتیجه سلسله جلساتی است که پس از اختلاف طولانی‌مدت میان اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و اتحادیه مخابرات برگزار شد. در جلسه ۱۵ مهر کمیسیون حل اختلاف، مستندات و استدلال‌های دو طرف بررسی شد و رأی نهایی به نفع اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر صادر شد. سپس در تاریخ ۴ آبان نیز هیئت‌رئیسه اتاق اصناف تهران این تصمیم را تأیید و نهایی کرد.

اهمیت این تغییر آنجاست که سال‌ها دوگانگی در صدور مجوزها و مرجع رسیدگی، باعث سردرگمی خریداران و حتی فروشندگان شده بود. اتحادیه صوت و تصویر سابقه‌ای طولانی در صدور مجوز فروش موبایل داشت، اما از زمانی که رسته خدمات پس از فروش به فرآیند فروش اضافه شد، بسیاری از فعالان مجبور بودند مجوزی جداگانه از اتحادیه مخابرات اخذ کنند. همین دو مرجعگی، مسیر پیگیری شکایات گارانتی را پیچیده کرده بود و خریداران اغلب نمی‌دانستند باید کدام اتحادیه را مخاطب قرار دهند.

اکنون با ابلاغ رئیس اتاق اصناف تهران، تکلیف روشن است:

برای رسته خدمات پس از فروش و رجیستری، تنها یک مرجع رسمی وجود دارد و آن هم اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و صوت و تصویر است. نه واردکنندگان و تولیدکنندگان نیاز به مجوزهای موازی دارند، نه مصرف‌کنندگان گرفتار سردرگمی قبلی خواهند شد. فعالان صنفی این گام را مقدمه‌ای برای یکپارچگی، نظم بیشتر و کاهش شکایات در بازار موبایل می‌دانند.

 

Source link

تیم تحریریه ایران مگ

تیم تحریریه irannmag.ir مجموعه‌ای از نویسندگان، پژوهشگران و تولیدکنندگان محتواست که با رویکردی حرفه‌ای، تلاش می‌کنند جدیدترین و دقیق‌ترین اطلاعات را در حوزه‌های مختلف در اختیار مخاطبان قرار دهند. ما با تکیه بر اصول شفافیت، دقت و آگاهی‌رسانی، محتوایی قابل اعتماد و خواندنی تولید می‌کنیم تا تجربه‌ای ارزشمند برای همراهان ایران‌مگ رقم بزنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا